Ile kosztuje usługa projektowania strony internetowej?

Ile kosztuje usługa projektowania strony internetowej?

W dzisiejszych czasach trudno spotkać firmę, która nie posiada strony internetowej. Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, strona www to niezbędne narzędzie, które pomoże Ci pozyskać nowych klientów. Nieważne czy potrzebujesz sklepu online, czy prostej wizytówki internetowej, powinieneś rozważyć budowanie wizerunku swojej firmy w sieci. W tym artykule dowiesz się, ile może Cię to kosztować oraz jak przygotować się do współpracy z projektantem stron internetowych.

Dlaczego warto posiadać stronę internetową?

Internet zrewolucjonizował świat handlu i biznesu. Na wrzesień 2021 roku, w samej Polsce było aktywnych ponad 2,5 miliona domen, z czego zdecydowana większość należy do przedsiębiorstw z różnych branż. Popyt na strony WWW nie dziwi – strony internetowe są świetnie sprawdzającym się narzędziem promocyjnym i sprzedażowym, pomagają w pozyskiwaniu nowych klientów i ułatwiają nawiązywanie z nimi kontaktu. Nic dziwnego więc, że projektowanie stron internetowych stało się bardzo popularne na rynku.

Nowoczesna strona internetowa, która zbudowana jest z myślą o potrzebach Twoich potencjalnych odbiorców, może być:

  • dodatkowym kanałem sprzedażowym,
  • miejscem prowadzenia kampanii marketingowych
  • narzędziem do komunikacji między firmą a klientem
  • źródłem pozyskiwania leadów i danych o klientach
  • bazą wiedzy o firmie i ofercie

Od czego zależy cena strony internetowej?

Ciężko oszacować standardowy koszt projektu strony internetowej. Każda strona WWW jest inna, spełnia inne zadania i służy innym celom. Już same fundamenty każdej witryny różnią się cenowo. Należy do nich domena (unikatowy adres URL witryny) i hosting (miejsce na serwerze służące przechowywaniu plików). Profesjonalnie wykonane strony internetowe posiadają także zabezpieczający certyfikat SSL oraz są responsywne, czyli dopasowane do różnych urządzeń. To wszystko składa się na finalną cenę produktu. Do czynników, które wpływają na wycenę strony WWW, należą między innymi:

  • rodzaj projektowanej strony – jej przeznaczenie i funkcje, które ma pełnić;
  • wykonawca projektu – każda forma stworzenia strony wyceniana jest indywidualnie;
  • stopień zaawansowania projektu – ilość modułów na stronie wpływa na finalną cenę projektu graficznego strony internetowej;
  • liczba podstron – ilość podstron wpływa na finalną cenę projektu, co wynika z większego nakładu pracy;
  • czas realizacji – dłuższy okres realizacji projektu to wyższy koszt projektu;
  • ilość treści – wycena strony WWW rośnie wraz z ilością zawartej na niej treści;

Rodzaj strony WWW, a jej cena

Jak sam widzisz, tworzenie stron WWW to złożony proces, a ich wycena w dużej mierze zależy od wielkości i wykorzystanej przez programistów technologii. Nie trudno więc się domyślić, że proste strony internetowe, tak zwane strony one-page, wymagają niskiego nakładu pracy, a co za tym idzie, są najtańsze w wykonaniu. Osoby potrzebujące prostych stron wizytówek mogą skorzystać z kreatorów stron WWW, które często mają darmowe pakiety. Niestety, witryny tworzone w ten sposób nie są oryginalne, nie posiadają wielu modułów, a ich siła przebicia na rynku jest niska.

Dla osób bardziej wymagających, potrzebujących mieć możliwość edycji modułów i aktualizacji treści, zalecane są strony z systemami CMS, które umożliwiają bezpośrednią interakcję z elementami witryny. Warto też zadbać o wersję mobilną swojej strony, z uwagi na stale rosnącą liczbę internautów korzystających z urządzeń mobilnych.

Budowa stron internetowych to przedsięwzięcie, gdzie każdy z projektów musi zostać wyceniony indywidualnie. Duża liczba składowych witryny sprawia, że rozbieżność cenowa jest znacząca, a sufit cenowy praktycznie nie istnieje. Pamiętaj jednak, że projektowanie stron www wymaga dużej wiedzy, a sama strona będzie nam służyła przez długi czas. Nie warto więc na niej oszczędzać. Potraktuj usługę projektowania strony internetowej jako inwestycję długoterminową, a na pewno tego nie pożałujesz.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.